Mælkefri kost og ører

24. februar 2011

Alder:
10 mdr.

Mælkefri kost og ører

Kære Helen,

Tak for dine gode råd vedr. Sebastians søvn. Vi startede med at sove sammen for en måneds tid siden, det gjorde det lidt bedre, så stoppede vi med mælken i løbet af natten for en uge siden (han får nu kun mælk ved putning, ved 12 tiden og nogle gange ved 5 tiden) og så går det noget bedre. Dvs. vi er nede på 4-5 opvågninger hver nat. Han græder, når han vågner og ikke får mælk, men jeg ligger der ved siden af og nusser ham, snakker lige så roligt til ham og så falder han i søvn igen på mellem 1 og 15 minutter. Alt i alt en god udvikling, synes jeg :o) Så tak for de gode råd.

Jeg har været til ørelægen med ham for at finde ud af, om ørerne kunne være årsag til vores natteuro. Han havde lidt vand på det ene øre til den første kontrol og på begge ører til den anden kontrol, så nu læser jeg selvfølgelig alt jeg kan finde om ørebørn. Læste at komælk kan være en medvirkende årsag til problemer, så jeg tænkte at vi skulle prøve et par uger og se hvad der skete. Dvs. ingen ...

Annonce

... sødmælk til måltiderne, ingen mme i grøden og ingen færdiggrød produkter med mælk i.

Og nu, to døgn efter vi startede, har han taget 5 timer i rap i nat. Det har han ikke gjort i 5 måneder, så jeg er naturligvis helt vildt spændt på om det er starten på en æra hvor vi skal sove om natten igen. Så HVIS det nu virker, så skal jeg jo vide noget om, hvordan jeg skal give ham alt, hvad han har brug for, uden at give ham komælk.

Kan jeg fx amme ham 4 gange i døgnet i stedet for 2-3 som nu? Skal han have kalktilskud? Og må jeg selv få mælkeprodukter, mens jeg stadig ammer? Det har jeg i øvrigt gjort i disse to dage vi har droppet den ”direkte” mælk til ham. Jeg har erstattet smør med Becel på brødet og rapsolie i grød og grøntsagsmos, så han får fedt nok.

Han tager pænt på (9,0 kg og 74 cm) og er fuldkommen frisk og ikke mærket af sin hjerteoperation, tværtimod er han meget aktiv og kravler og rejser sig og er fuld af liv.

Jeg venter spændt på at høre fra dig,

Kærlig hilsen
Jenny

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin