Brev:
Mælkefri kost og ører
24. februar 2011
Alder:
10 mdr.
Mælkefri kost og ører
Kære Helen,
Tak for dine gode råd vedr. Sebastians søvn. Vi startede med at sove sammen for en måneds tid siden, det gjorde det lidt bedre, så stoppede vi med mælken i løbet af natten for en uge siden (han får nu kun mælk ved putning, ved 12 tiden og nogle gange ved 5 tiden) og så går det noget bedre. Dvs. vi er nede på 4-5 opvågninger hver nat. Han græder, når han vågner og ikke får mælk, men jeg ligger der ved siden af og nusser ham, snakker lige så roligt til ham og så falder han i søvn igen på mellem 1 og 15 minutter. Alt i alt en god udvikling, synes jeg :o) Så tak for de gode råd.
Jeg har været til ørelægen med ham for at finde ud af, om ørerne kunne være årsag til vores natteuro. Han havde lidt vand på det ene øre til den første kontrol og på begge ører til den anden kontrol, så nu læser jeg selvfølgelig alt jeg kan finde om ørebørn. Læste at komælk kan være en medvirkende årsag til problemer, så jeg tænkte at vi skulle prøve et par uger og se hvad der skete. Dvs. ingen sødmælk til måltiderne, ingen mme i grøden og ingen færdiggrød produkter med mælk i.
Og nu, to døgn efter vi startede, har han taget 5 timer i rap i nat. Det har han ikke gjort i 5 måneder, så jeg er naturligvis helt vildt spændt på om det er starten på en æra hvor vi skal sove om natten igen. Så HVIS det nu virker, så skal jeg jo vide noget om, hvordan jeg skal give ham alt, hvad han har brug for, uden at give ham komælk.
Kan jeg fx amme ham 4 gange i døgnet i stedet for 2-3 som nu? Skal han have kalktilskud? Og må jeg selv få mælkeprodukter, mens jeg stadig ammer? Det har jeg i øvrigt gjort i disse to dage vi har droppet den ”direkte” mælk til ham. Jeg har erstattet smør med Becel på brødet og rapsolie i grød og grøntsagsmos, så han får fedt nok.
Han tager pænt på (9,0 kg og 74 cm) og er fuldkommen frisk og ikke mærket af sin hjerteoperation, tværtimod er han meget aktiv og kravler og rejser sig og er fuld af liv.
Jeg venter spændt på at høre fra dig,
Kærlig hilsen
Jenny